FR EN NL

Tips Wachters - Incantatie "Fear"


Geachte deelnemers,

De groep Regels en de wachters willen kennis met jullie delen om jullie vermaak tijdens the spel te verhogen. 

We hebben bij onszelf gezegd: "Laten we de regels verduidelijken, door de geest van het spel uit te leggen zodat de spelers dit beter verstaan en beter uitspelen, om hun immersie in de spelwereld te vergroten."

Hoe doen we dit?


We zullen de regels bespreken, elke week tot het evenement door kleine 'tips': een regel of effect dat we willen verduidelijken of een suggestie van jullie kant uit.


Deze week bespreken we de volgende incantatie: "Fear"



Wat doe ik wanneer iemand de incantatie "Fear" over mij uitroept.


De beste reactie is de volgende: Ben ik immuun door een object, een rol perkament of door een andere incantatie?

JA: dan antwoord ik met een glimlach: "Resist"

NEEN: mijn gelaat vertrekt door de angst, ik schreeuw en vlucht weg van degene die de incantatie riep.

En daarna? Voor 3 minuten (1 zandloper) zal je personage deze angst hebben en komt hij niet binnen de 10 meter van degene die de incantatie riep.


Ja, maar dat is lastig!

Gebruik deze tijd om te rollen spelen, zie het als een kans om je adem te herpakken na je vlucht. Je kan verschillende reacties hebben om de atmosfeer te verbeteren.

  • Bijvoorbeeld:
  • Je weigert terug te keren. Een vriend moet je gerust stellen.

  • Je personage komt terug maar laat de degene die de incantatie riep niet uit zijn zicht.

  • Je kapt water in je gezicht, een trouwe compagnon geeft je een slag in het gezicht om je moed te verzamelen.

  • Je rent naar de magiër van je karavaan en eist een spreuk om je moed te geven.

  • Je rent naar je bard en vraagt hem om een oorlog zang te spelen om je moed te geven.

Er is altijd een manier te vinden om leuk rollenspel te doen wanneer een situatie je spel beperkt. Dit maakt onze PASSIE zo leuk en interessant en laat toe om onvergetelijke momenten te creëren.

  

Na het gevecht: Er is altijd wel iets om het rollenspel van je personage te verbeteren.

    • Na terugkeer in je kamp, bedank je bard.

    • De hoofdman herzien de uitrusting van zijn soldaten en probeert een oplossing te vinden.

    • De magiërs in je kamp proberen een spreuk te vinden om het effect tegen te gaan.


    Help ons om jou ervaring in het spel te verbeteren en we kunnen hierover spreken voor het evenement zodat het beter wordt voor iedereen.